Prawda o rabatach, ofertach i promocjach na zabiegi estetyczne
4 lutego 2021Nie ma to jak kusząca oferta 2 w cenie 1, aby zgarnąć klientów, lub znak 50% zniżki, aby połaskotać fantazję swoich klientów. Ale, wstrzymaj się. Podczas gdy rabaty, oferty i promocje mogą wydawać się oczywistym rozwiązaniem, jeśli chcesz przyciągnąć więcej klientów, musisz rozważyć (może nie tak oczywiste) negatywny wpływ, jaki może to mieć. Nie tylko obniżysz swój zysk poprzez spadek cen, ale Twoi klienci mogą w końcu zdecydować się na zabieg estetyczny, na który normalnie by się nie zdecydowali. A to wiąże się z ogromnymi problemami etycznymi. Poszperajmy trochę głębiej.
Co jest złego w rabatach, ofertach i promocjach na zabiegi estetyczne?
Nikt nie wie lepiej niż Ty, że zabiegi mogą być bardzo drogie. A wszyscy uwielbiają dobre okazje. Może to być w porządku, jeśli chodzi o ofertę typu "kupujesz - dostajesz - nie kupujesz" na szampon, ale zabiegi niechirurgiczne to zupełnie inna historia...
Być może klientka nigdy wcześniej nie brała pod uwagę wypełniaczy do ust - w rzeczywistości, być może zawsze była zadowolona z kształtu i wielkości swojej buzi. Jednak niższa cena może przekonać ją, aby zanurzyła się w wypełniaczu i po prostu go wypróbowała. Dlaczego nie, hej? Cóż, mimo że niechirurgiczne zabiegi estetyczne naprawdę powinny stracić swój status tabu, nadal są czymś, co klient musi wyraźnie przemyśleć. A obniżona cena lub oferta może doprowadzić do podjęcia szybkiej decyzji, zwłaszcza jeśli obniżka ceny obowiązuje tylko przez ograniczony czas - a taka presja może być niebezpieczna. Klienci mogą zdecydować się na zabiegi, na które nie zdecydowaliby się, gdyby nie zniżka, oferta lub promocja, i mogą czuć się potem rozczarowani - a to nie jest dobre ani dla nich, ani dla Ciebie.
Zabiegi z rabatem a organy regulacyjne
Teraz, oprócz zachęcania klientów do wypróbowania zabiegu, którego tak naprawdę nie chcą, obniżki cen i oferty są również odrzucane przez wiele organów samoregulujących w branży estetycznej. Organizacja Save Face wyraziła swoje zaniepokojenie niebezpieczeństwem związanym z ofertami i promocjami, a Kodeks Praktyki JCCP i CPSA również stwierdza, że praktycy nie powinni korzystać z ofert ograniczonych czasowo lub taktyk promocyjnych, które mogą prowadzić do podejmowania przez klientów pochopnych decyzji dotyczących zabiegów. Nie wspominając już o raportach rządowych, które również reprezentują ten pogląd. Jeśli więc jesteś członkiem takiej organizacji, ważne jest, abyś pracował zgodnie z określonymi przez nią wytycznymi, które skupiają się na stawianiu klienta na pierwszym miejscu i dostarczaniu rezultatów, z których jest zadowolony.
Znaczenie dokładnej konsultacji
Ponieważ naprawdę ważne jest, aby klient dokładnie wiedział, na co się porywa, wybierając się na zabieg, pozbądź się rabatów i upewnij się, że oferujesz swoim klientom dokładną konsultację przed zabiegiem. Jest to niezbędne nie tylko do ustalenia, czy klient nadaje się do zabiegu, ale także pozwoli klientowi zdecydować, czy zabieg jest dla niego odpowiedni. I nie chodzi tylko o samą konsultację - ważne jest również, aby klient miał wystarczająco dużo czasu na ochłonięcie po zabiegu, aby naprawdę rozważyć, czy chce kontynuować leczenie. Kiedy klient ma czas i wsparcie, aby w pełni rozważyć swoją decyzję, oznacza to, że istnieje znacznie mniejsze prawdopodobieństwo, że będzie żałował i czuł się niezadowolony z rezultatów - a to jest właśnie to, co naprawdę się liczy.
I nie chodzi tu tylko o bezpieczeństwo klienta...
Upewnienie się, że Twoi klienci są zadowoleni z leczenia, które otrzymują, jest najważniejszą rzeczą, ale musisz również rozważyć finansowy wpływ rabatów i ofert. Niektóre witryny rabatowe wezmą dość dużą prowizję za zabiegi, które reklamujesz za ich pośrednictwem, więc nie tylko już tracisz pieniądze, oferując zniżki w pierwszej kolejności, ale twój zysk jest cięty ponownie przez konieczność płacenia witryny rabatowej.
Tak więc, czy rabaty, oferty i promocje zrobić więcej szkody niż pożytku? Odpowiedź brzmi: tak. Chodzi o to, aby pomóc swoim klientom podjąć świadomą decyzję o wyborze zabiegów estetycznych, bez presji znaków sprzedaży i obniżek cen.